norvegai-lektuvasMažeikių Julijono Kumpikevičiaus aerodromas vis dažniau sulaukia čia nutūpti pageidaujančių  lėktuvų. Paskutinis leidosi ketvirtadienį priešpiet iš Norvegijos Fredrikstad miesto atskridęs lėktuvas, atskraidinęs komercinių tikslų mūsų mieste turėjusius žmones.

 

Pildosi degalus

Likus penkioms minutėms iki vienuoliktos J. Kumpikevičiaus aerodrome nusileido keturvietis lėktuvas PIPER PA-28 CHEROKEE. Juo atskridę keturi asmenys atvyko susitikti su vienos bendrovės vadovybe.
Aerodrome įsikūrusio Mažeikių aeroklubo direktoriaus pavaduotojas Rimantas Morkūnas pasakojo, kad žiemą aerodromo paslaugomis beveik niekas nesinaudoja, tik kartkartėmis pasipildyti degalų čia nusileidžia naftotiekį Būtingė-Biržai prižiūrinčių specialistų lėktuvas.
„Ankstesniais metais tokiu laiku lėktuvai mūsų aerodrome negalėdavo leistis, nes nusileidimo-pakilimo takas būdavo šlapias. Kadangi šiemet tokios oro sąlygos, takas labai greitai džiūsta, tad buvo visos sąlygos lėktuvą priimti“, – pasakojo R. Morkūnas.

Pasiruošta iš anksto

Apie norvegų viešnagę aerodromo vadovybei buvo pranešta iš anksto, tad prieš atskrendant lėktuvui palei nusileidimo-pakilimo taką buvo sustatyti visi reikalingi ženklai.
Atskridę svečiai gyrė taką, teigė, kad jis yra puikus. Anot R. Norkūno, sėkmingai nusileisti lėktuvui turėjo įtakos ir plačios jo padangos.
Mažeikiuose ketvirtadienį nusileidęs lėktuvas pagamintas 1968 metais, jo ekonomiškiausias eksploatacinis greitis – apie 200 km/h, svoris – apie vieną toną, variklio tūris – 160 AG.
Sertifikuotas J. Kumpikevičiaus aerodromo nusileidimo-pakilimo takas yra 450 metrų, norvegų   lėktuvui nutūpti jo prireikė 150, pakilti – 350 metrų.

Rengiasi pradėti sezoną

Jei nepasikeis oro sąlygos, Mažeikių aeroklubas šeštadienį planuoja pradėti skraidymo sezoną. Bus pradėtas ruošti naujajam sezonui turimas lėktuvas: tam, be piloto Vidmanto Macevičiaus, reikalingas vienas lakūnas  instruktorius: jie turės atlikti pagal programą numatytus pratimus. Lėktuvo įvedimas į rikiuotę, kad jis paskui galėtų skraidinti parašiutininkus, užtrunka apie valandą skraidymo – tai aviacijoje yra gana nemažas laiko tarpas, o tie skrydžiai nemažai kainuoja.
„Tokie yra reikalavimai, tokios taisyklės ir niekur nedingsi. Atlikus visus tuos bandymus ramu ir mums patiems. Lėktuvo parengimas naujam sezonui – visos dienos darbas, ir tai sunku suspėti. Dabar aerodromas dar nėra visiškai sausas, bet jei dar viena tokia graži savaitė, galėtų pradėti treniruotis parašiutininkai“, – planavo R. Morkūnas.